2 necesități

socializare sau depersonalizare?

M-am certat cu o persoana dragă. Am vrut să-mi cer iertare, așa că am căutat profilul persoanei respective pe facebook. Oroare. Nu avea cont de facebook. Era o persoană reală din viața mea.

Back sau Becks to Reality!?!

 

Romania de mijloc!

Veșnic prinși între două realități efemere. În orice domeniu, noi avem o părere. De mijloc. Ori ești democrat, ori comunist. Dacă nu te pricepi, ești român. Să nu fiu înțeles greșit. Acesta nu este un demers de stradă prin care încerc să descalific un popor, care și-a făcut aceasta singur, de o mie de ani. Suntem o țară de lași. E un fapt evident, chiar dovedit.

Dumnezeu a spus că nu este cale de mijloc. Ori, ori. Noi credem altceva, ceea ce nu înseamnă că e adevărat, dar, noi, românii, adesea, trăim această minciună. Sau murim în ea. Pe mine nu mă definește poporanismul de care (poate) dau dovadă, dar sunt definit de prostia națională, în care cred, totuși cu greu. Eu nu cred că prostia poate fi națională. Sigur are altă denumire și e mai grav decât prostia. Și e națională. Cred că e o lașitate sau delăsare cumplită. Și eu sunt la fel. Delăsător. Mult a suferit Dumnezeu ca eu să văd aceasta. Sper să nu mai sufere mult până mă voi trezi. Și nu voi răspopi pe nimeni. Mă voi trezi, fiindcă Dumnezeu nu este al românilor! Niciodată nu a afirmat aceasta și nu o va face!

Mă reîntorc la dilemă. Noi am descoperit calea de mijloc. Noi suntem o curvă, veșnic împăcată cu ideea ca putem sluji la doi stăpâni. Chiar și când ne doare. Și ne doare de o mie de ani. Îmi pare rău că sunt cioranian, dar, istoric, nu am ieșit din cochilie. În filosofie, științe sociale și multe altele, nouă ne place gri. Sau, și, și. Sper că și acest protest mă va scoate din lene. Am mai trăit revoluții, deloc false.

Leave a comment

Filed under filosofie, Jurnalism, politic, religie, socializare

Leave a Reply

