Mentalități mai puțin meta și mai mult fizice, materialiste

Detest un lucru la cei în vârstă. Au o mentalitate care nu mai corespunde realității. Exemplul cel mai bun pe care l-am găsit – pentru a reflecta greșeala de gândire – este bobul de orez. Înainte de ’89, cel mai bun orez era cel murdar. Trebuia ales, bob cu bob, curățat în zeci de ape, dar era bun. Acum nu mai poți face asta. Trebuie să înțelegi că există orez bun, alb, cu bobul mare, puțin mai scump. Ai puterea sau libertatea de a alege. Dar, probabil, dacă n-ai luptat împotriva sistemului nu știi ce să faci acum.

Tinerii au alte probleme cu care să-mi scoată ochii. Etichetarea stângace și neadevărată este cea care mă supără. Prefer adevărul, chiar cel rușinos. Cu rușinea mori de foame, dar tot ea te învață să pescuiești. Iar în locul unei etichetări nereușite, întotdeauna rămâne adevărul disprețuit, de parcă nu am ști ce să facem cu el. “Eu sunt… carpe diem! Tu te bucuri de viitor, tu ești minuțios. Ești bolnav!”, mi s-a spus.

Da, dragilor, sunt bolnav. Bolnăvicios, mai exact. Dacă nu faci față, gândește-te că asta mă ridică pe mine. Eu nu sunt de modă veche, nici copil. Sunt un tânăr care are educație de la cei bătrâni fiindcă am furat-o. Și nu sunt nici ca ei, nici ca voi. Sunt chiar eu.

3 Comments

Filed under filosofie, lifeitslef, satire

3 responses to “Mentalități mai puțin meta și mai mult fizice, materialiste

  1. Daniel

    Sunt cum sunt si asa-mi place! Nu va fie ciuda ca eu am ales sa-mi traiesc viata si voi ati ales sa urmariti CUM imi traiesc eu viata, cand ar trebui sa traiti si voi…macar putin…macar din cand in cand…cat sa ii prindeti gustul…nu strica o incercare…

  2. Nu ma deranjeaza sa vorbesti la per tu. Nu sunt genul de om care “sta si analizeaza” ci genul de om care “traieste dar analizeaza”. Eu traiesc intr-o astfel de lume, iar daca pare ca-mi plang de mila, imi cer iertare, dar nu e cazul. Materialul cred ca este explicit in toate privintele.

    Permite-mi, totusi, o alta observatie: tu esti cel care urmareste viata mea, iar nu eu pe a ta. Eu nu stiu cine si ce esti si pot trai cu asta. Tu esti cel care ma citeste si raspunde/comenteaza. Nu lua raspunsul meu ca fiind unul din rautate.

    Cat despre felul in care esti (“Sunt cum sunt”), sper ca cel mai mare principiu dupa care te ghidezi in viata nu e cel al placerii (“si asa-mi place”). O persoana inteligenta e multumita de sine (placere) si doreste mai mult de la sine (vointa).

  3. Si inca ceva. Sunt student la jurnalism, voi face, sau nu, cariera din a observa/urmari evenimente, oameni, etc. Cum imi voi trai viata personala (sau nu), pe langa asta, e treaba mea.

Leave a Reply

