Mă dor ochii

Mă dor ochii. Trebuie să fiu sincer, e una din calitățile mele – rare și ele – de mare preț. Gândurile bune sunt și ele rare, dacă vă întrebați. Port povara ochilor obosiți de lumină fiindcă am crescut la țară și în anii 90, două lucruri distincte. Am cunoscut muzici întunecate la vârsta la care alții… făceau alte lucruri. Partea proastă e că am fost mai convins de mesajul ei decât cei care o făceau. Am zis: „Uite, o muzică pe gustul meu! O muzică potrivită sensibilității mele”. O mare prostie. O mare ipocrizie!

Ulterior, m-am lepădat de tot soiul de filosofii păgâne. Dar am rămas cu tendințele negativiste. De altfel, îmi stătea în fire – adoptată – să fiu așa. Era rezultatul unor tendințe înnăscute și a unor alegeri. Un fel de lavă a vulcanului ce se zbătea înăuntru. Am citit la lumina unor becuri ieftine, pe scurt, dar și a lumânărilor. Am iubit lumina difuză mai mult decât gândul iubitei. Cu toate că scrisorile scrise cu sânge puteau fi și pentru ea. La vremea respectivă, în România erai mare blacker. Afară, erai Darker. Afară, pe stradă, erai satanist. Tendințe și iubiri gotico-romantice. Ce mare lucru?

Nu cred că mi-am pătat mâinile și călimara cu astfel de lucruri, dar eram și eu pe-acolo. Cred că era mai util să tai un pui pentru o scrisoare. Nu știu. Cert e că am citit și scris despre și lucruri mărețe. Mi-am format o opinie. Mi-am dezvoltat un limbaj aparte (agramat). Cool. În puține cuvinte, eram mai tare decât voi. Dar prețul încă îl plătesc. Mă dor ochii.

E o frumoasă și tristă poveste despre Legea Talionului. Mă mir că unii oameni mari nu au înțeles-o, încă. Își are rostul ei, la locul ei. Este suficient să citești legislația vremurilor și să o așezi unde trebuie. Lumea nu va orbi, dimpotrivă. Chiar și cei fără ochi pot vedea mai bine. Întrebați masonii de pe scară.

Iar miopia mea va scădea din prețul pe care-l are lumea.

Leave a comment

Filed under lifeitslef, minte, muzica, personal

Leave a Reply

