Sfaturi de la un om nebun

“Bat-o vine ei de țigară. Lasă-te de ea.”

 

Trăiesc într-o Românie la podea. Ne place pământul. Tocmai de aceea stau… în față la poze. E treia oară când iubita își face poze pentru diplomă. Fiindcă funcționari incompetenți și cadre didactice nu specifică niște detalii pe care ar trebui să le știm.

Mă gândesc și la formularele pe care le primim la sfârșit de an, cu prestația cadrelor universitare, secretariat și profesori. Și îmi aduc aminte de gluma cu programul de gravide. Două ore pentru studenți, 3 secretare și un secretar.

Aștept 10 minute pentru poze. Trag din țigaretă și mai schimb o vorbă. Apare un individ pe bicicletă. Mă vede, mă ceartă.

 

“Auzi? Mie mi-o plăcut două lucruri: țigara și puța!”

 

Faină treabă!

 

“Da’ m-am lăsat de amândouă”.

 

Avea o vârstă.

Aflu că avea 35 de ani pe taxi în New York. Mă întreb ce caută în Arad, într-o curte interioară aproape de McDonalds. Orice arădean ar trebui să știe deja la ce studio foto eram.

Îmi povestește cum a fumat ani în șir. Avea aer condiționat pe mașină controlat de către client. A răcit într-o vară călduroasă. A scuipat flegmă cu sânge și a început să plângă.

Sunt curios cum a renunțat la celălalt lucru. Sau nu! Nu cred că vreau să știu.

 

Îmi dă lecții de medicină. Fumatul îngroașă sângele și rămâi impotent. Să întreb medici. Eu vreau să-l întreb dacă știe că mulți medici se apucă de fumat în facultate. Renunț.

 

Apoi îmi dă un sfat:

“Auzi? Decât o sticlă de cola, mai bine un pahar de vin alb. Știi cum merge la puță?”

“Uită-te la mine, tu, nu ea! Las-o pe ea. Ascultă-mă! Tu trebuie să știi, nu ea. Așa bine merge un pahar de vin alb la puță!”

“Ascultă sfatul unui om nebun!”

 

Într-un final, pleacă. Liniște.

Schimb două vorbe cu iubita. Aș fuma o țigară. Ne ridicat și scoatem pozele.

Leave a comment

Filed under filosofie, lifeitslef, minte, personal, satire, scriituri, socializare

Leave a Reply

