Viața fără papion

Poate duce la moarte, cu tot cu papion.

 

E diferită față de cea cu papion, dar nu prin lipsa vreunui element vestimentar. E viața de țară (cu conotații negativiste), cu mojici și curve pedante.

Mi-am spus că trebuie să trec la sacou și cămașă. Să nu mai fiu luat drept boschetar. Poate ajungeam, totuși, boschetar de lux, ca Țuțea.

Eleganța gândurilor, în schimb, devine fețiș vestimentaro-intelectual. Parcă sunt un jegos. Cum să nu fiu când satul natal e plin de „bisericuțe”. Pentru acestea fiecare denominațiune adversă e un grup de curve de oameni.

De ceva vreme mă delectez cu bârfele (altora). Afli lucruri inedited despre alții. În mod normal nu le afișează nimeni. Reputația merge înaintea omului. Concluzionez că unele personae chiar sunt curve de oameni. De aici, o pleiadă de expresii des uzitate, care să reflecte o realitate.

Ceea ce caut eu pare o utopia umanistă, dată de legea lui O(h)m. E un fel de fizică transpusă în social. “Fii om cu mine ca să fiu om cu tine!”. Mai greu e cu oamenii nesimțiți. Că ar trebui să aplici Legea Talionului. Nici asta nu e prea bună.

Rămân la gândul apostolului Pavel. E bines ă te înțelegi bine cu orice om. Și Pavel a fost un om josnic, ultimul dintre ei.

Cam toți au o reputație proastă pentru gândurile, vorbele și faptele indecent. Vorba ipocrită nu lasă să se aștearnă vreo iertare sau înțelegere. Și cam toți avem un gând rău, cam singurul adevăr concret, în toată povestea asta.

Când iubești ca omul – nu vezi răul – și idealizezi binele în semeni. Mai apoi, dacă pui o dragoste mai înaltă, ajungi să acoperi orice fel de rușine. Atunci căprițele tac. Că nu rezistă la o astfel de gentilonimie.

Cam așa am reușit eu sp închid gura unora cu privire la viața mea personal. Și sunt un om bogat. Nu mai bârfesc aiureali și nu spun minciuni fiindcă văd cu ochii că eu nu sunt de teapa lor. Și nici alte persoane. E crunt să vezi cum adevărul dezbine și distruge, dar e frumos să știi că măcar tu îți pui viața pe temelii mai bune. Și cercul în care te manifești nu rămâne orb.

Cât despre acele persoane ce mă urăsc fiindcă mă țin de o alegere… Dacă le-aș înjura aș fi ca ele, curve. Conform dicționarului.

Și cât de seacă ar fi o viață fără papion…

Leave a comment

Filed under cutume, filosofie, lifeitslef, persona, personal, satire, scriituri, socializare

Leave a Reply

