recele

Piatra rece e ca un miraj, un paradox iritant: mai aproape de soare şi, totuşi, rece. Întregul oraş stă pe o piatră rece, ridicându-se deasupra colinelor pline de măslini. E o zonă renumită pentru uleiul de măsline.

Am trudit vreme de aproape două săptămâni pentru o familie bogată. Conaţionalii mei s-au ferit să lucreze pentru preţul pe care eu l-am acceptat. Doar cei fără ocupaţie ar fi acceptat atât de puţin, adică eu, un român, şi un albanez. Aş spune că a fost enervant şi ruşinos. Într-adevăr nu merită.

Mai ales, nu s-a meritat pentru oboseala de a lucra ca sclav pentru o familie, aparent, zgârcită şi prea mândră până şi în a se afişa în public. Au dat impresia că sunt prea buni pentru restul lumii. Şi au ieşit bine în toată povestea cu munca. Repede şi ieftin. Ciudat, de câte ori au încercat să se scape de mine şi, în acelaşi timp, să găsească puterea de a mai fi prietenoşi şi curioşi de persoana mea!

În schimb, albanezii sunt întotdeauna o companie plăcută. Am vorbit despre sarmale, mămăligă, pălincă, pizdă, hașiș, tutun și multe alte nimicuri alese. Prefer să nu-mi notez toate curiozitățile observate când ai de a face cu un albanez: o istorie cruntă, o cultură sub asediu, mergând pe două picioare.

Rămân cu imaginea oraşului, situat pe o stâncă rece. De-o parte şi de alta sunt două cariere de piatră dezafectate. De parcă doi titani ar fi muşcat dintr-un fruct interzis, devorându-i marginile. Mult mai cruntă decât munca mi se pare închisoarea numită casă, rece ca Iadul. N-aş putea să stau desculţ pe podelele de piatră din Sant’Angelo Romano.

Leave a comment

Filed under absurde, cutume, filosofie, minte, personal, scriituri, socializare

Leave a Reply

