Câteva lucruri pe care le-aș spune iubitei mele. Foarte mic tratat de misoginie

Anul trecut, ca oricare alt an, a fost de rahat. Am făcut ce am vrut si tot nu am făcut destul. Am trăit prin tot felul de locuri cu tot felul de oameni și tot boschetar mă simt. Măcar mă simt bine cu ideea. Am ajuns să cunosc zeci de oameni noi și vechi și parcă tot mai puțini prieteni buni am.

Nu sunt misogin, dimpotrivă. Urăsc mulți oameni pentru capacitatea lor nebănuită de a mă convinge că prostia este un gigant în acest spațiu.Totuși, sunt câteva lucruri pe care trebuie să i le spun, ei.

 

  1. Ești frumoasă.

Nu de sufletul tău, nici de intelectul tău, nici de trupul tău am rămas îndrăgostit, ci de chipul tău. E ceva ce mă face să văd dincolo de aparențe. Fiindcă urăsc superficialitatea, interpretez trăsăturile chipului tău cu virtutea unui estetician, gata să le distrugă. Fiindcă sunt prost, naiv, un demon și un înger în același timp. Sunt genul de om care se pierde și se regăsește într-un chip și niciodată nu se oprește din proces, să fie.

Aș vrea să fi fost mai puternic, mai stabil, dar nu sunt. De la chip ajung la suflet și apoi iar la chip; și tot pierdut sunt. Știu că mulți o spun, dar nu sunt ca alții. Ar fi suficient să deschizi ochii și ai vedea. Nu, nu sunt disperat ca alții. Știu, nu e mare diferență între mine și alții.

Am văzut fete și mai frumoase, dar nu a contat. Invidia ta de femeie chiar nu-și are rostul. Nu tu faci diferența, ci eu. Dacă mă respecți, vei fi în siguranță și nu trebuie să alergi zilnic speriată că alta îți va lua locul. Nici nu trebuie să întorci lumea pe dos ca să încerci să o poți controla. Nu poți. Va trebui să ai încredere în felul meu de a aprecia frumosul. Și despre asta putem vorbi o viață întreagă. În plus, erau fete bete, bete. Ce se irosesc.

PS: nu îți fă griji pentru nas, îmi place.

 

  1. Ești inteligentă

Poate că îți place să fii așa. Sau poate ai devenit așa, asta ai căutat în viață. Dar știi bine că nu-ți servește la nimic fără un echilibru și multă compasiune. Virtuțile și toate mizeriile de pe lângă doar complică treaba. Ar trebui să fim simpli, dar un dram de inteligență ne deschide mintea să vedem un sistem, complex, moment în care ne-am pierdut. Sper să nu fii așa sau, dacă e așa, să nu-ți pese.

Asta presupune să nu îmi scoți ochii atunci când vreau să fiu un retardat. Să nu-ți fie rușine și să nu-ți pese de ce spune lumea. Nouă ne pasă de ce ar trebui să spună lumea. Noi o judecăm! Când vreau să mă prostesc, să intri și tu în joc. Mâine ne vom trezi din mahmureală și vom râde din nou.

 

  1. Ești îngrijită

Suficient cât să mai ai grijă și de mine. Și timpul tău cu tine sper să nu însemne timpul meu pierdut ținând o oglindă sau o agrafă. E timpul tău cu tine, mult mai important decât însemn eu pentru tine. Eu o să pier, la fel și trupul tău. Dar dacă ești frumoasă și inteligentă, vei ști că timpul în care te machiezi, în care îți verifici hainele curate sau timpul în care te-ai lăfăit 2 ore și jumate’ în baie este un timp de auto-cunoaștere. Și un timp când eu plănuiesc să-ți fac ceva.

 

  1. Arăți bine

Știi cine ești și ce ai. Știi să controlezi și nu vrei să te minți. Pe de altă parte, nu vrei să renunți la miciile delicii pentru o filosofie absurdă și nerealistă. Ai învățat să te accepți. Așa că arăți bine așa cum ești.

 

  1. Ești oarbă

Nu vrei să vezi și altceva. Nu vrei să ieși la infinit din cutia ta. Vrei să stai acolo fiindcă de un sfert de secol tot ieși din cutia ta și tot încerci. Vrei să pui mâinile și să simți cu sufletul, cum face un orb. Ochiul minții se deschide doar dacă l-am pierdut pe cel de carne.

 

  1. Ești modestă

Ai putea, dar nu îți bați capul. „Viața asta e o boschetăreală maximă”, la maximum. Ai ambiții, le urmărești. Ai principii, te ții de ele. Ai cunoștiințe, le folosești. Dar știi că suntem pribegi, doar călători. Nu avem nimic și nici măcar amărâtul de trup de care ne îngrijim atât nu îl luă cu noi. Ambițiile personale nu te distrug, știi unde ți-e locul.

 

  1. Râzi mult

Râzi de orice, râzi de mine, râzi de mori. Râzi până crăpi. Așa ești tu.

 

  1. Ești visătoare

Dansezi de parcă ai fi ceva creatură apocaliptică, nu-ți pasă de sfârșit. Toate sunt cenușă și nu mai sunt ochi ce să privească cu criticism. Te visezi în Brazilia sau Israel, oriunde te-ai putea ascunde printre plante. Visezi la castele și camere calde, visezi la bicicletă, visezi la soare. Visezi la nori.

 

  1. Îți păstrezi demnitatea

Nu calci strâmb, nu te pierzi iremediabil decât în idei. Nu trăiești cu regrete de copii proști, nu renunți la principii. Arta te răsfață, dar nu te face o scârbă. Știi bine că nu orice e permis. În fond, libertatea ta ți-o faci prin propriile limite. Îți aduci aminte ce-ți spuneam de timpul tău cu tine și de auto-cunoaștere? Când te cunoști pe tine însuți, știi care-ți sunt limitele. Știi cât ești de slabă, îți cunoști temerile și fobiile, știi câte griji ai pe cap și știi cât ești de limitată. Și mai știi că nu poți trece de limita bunului simț. Fiindcă tu hotărăști până unde să mergi.

 

Mult mai multe ți-aș putea spune dar mă gândesc că, poate, nu vrei să-ți depășești condiția și să accepți realitatea. Ca femeie, întotdeauna nu vei accepta concurența, chiar și atunci când ea nu există. Orice defect este monstruos și întotdeauna îl vei acoperi cu tone de minciuni. Mă vei controla și mă vei schimba după propriul gust doar ca să spui că nu mă mai recunoști. Tu, de fapt, te-ai fi plictisit. Ești slabă și nu vei accepta asta decât dacă e vorba de kilograme, întotdeauna.

Într-un fel nu aș vrea să te schimbi atât de radical. Poate ajungi altfel de femeie, ceva ce nu mai este de apreciat sub nici o formă. Uită-te afară! Dar măcar să iei aminte, poate se va vorbi despre înțelepciunea ta ca despre a altor multor femei. Și totuși, un lucru pe care nici o femeie(/un om) nu l-ar accepta, ți l-aș spune, într-un final. Și după ce îl spun, rămân acolo, lângă.

 

Ești o curvă.

 

Leave a comment

Filed under cutume, etica, filosofie, minte, personal, satire, scriituri, socializare

Leave a Reply

