Biserici și demoni

Am studiat multă teologie, consider eu. Deși nu am crezut în Dumnezeu până la vârsta de 21 de ani, am citit câte ceva despre creștinism, cultele eretice aferente și despre alte religii și credințe. L-am studiat destul de mult pe Eliade al nostru. După 6 ani mi-am pierdut credința din pricina slăbiciunilor. Mă vedeam prea slab să mai trag pentru un Dumnezeu mare.

Lâncezeam în pat, după o masă copioasă de duminică. Dormisem aproape trei ore dar nu aveam chef să mă ridic din pat. Stăteam așa, în stare de somnolență și mă lăsasem pradă gândurilor.

Ca o revelație, mi-au venit în minte câteva idei despre ceea ce înseamnă Biserica în creștinismul autentic. Nimic din ceea ce vezi astăzi. Apoi, ca o amenințare ce trebuie spusă tare: „Faceți biserică pe stradă!”.

Apoi am ațipit. Am visat că eram în aceeași cameră, cu mulți ani în urmă sau în viitor, dormind cu un câine la picioare. Patul era așezat altfel. Apoi m-am trezit din acel somn. Câinele era sub plapumă. M-am gândit să îl sperii, simțind cât de adânc doarme.

După ce l-am trezit și râdeam în sinea mea, demonul s-a aruncat cu mâinile pe gâtul meu. L-am speriat. Era obosit și adormise. E acolo de multă vreme, ispitindu-mă cu vechile mele slăbiciuni. Brusc, m-am trezit, dar nu la realitate, ci în somn. Devenisem conștient că am visat. Eram în cameră, în vechiul pat, ațipit parcă pe jumătate, cu o umbră furioasă deasupra mea, răzbunându-se. M-am zbătut să mă trezesc de-a binelea, cum făceam în anii de credință. Nu puteam. Mi-am adus aminte de sfatul unui bătrân: “Când îl simți pe diavol acolo, binecuvântează-L pe Dumnezeu! Și vei scăpa.”

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

