O zi mitică în universul paralel al saltimbacilor emotivi

Anul nou începe uşor frustrant. Sunt mai determinat ca niciodată să taxez absurdităţile altora. Ianuarie e pe final şi eu încă nu plecasem spre Bucureşti. De două săptămâni tot amânam. Codul galben din zonă a devenit un soi de… ceva boala gravă asociată cu culoarea galbenă. Nu am chef să mă documentez.

Mă duc, într-un final la gară, Gare du Nord aş zice, după cum mă anunţă suav vocea fatală a femeii de peron. Aştept la linia 5. Spre surprinderea mea, observ, după 5 luni, bucureşteni.

Bucureşteni, îmi repet. Acele fiinţe grozave cu faţa grasă şi trăsături de triptice medievale, reprezentând diverse vicii, sau boli, sau Dumnezeu mai ştie. Urmează 15 zile de chin. În Bucureşti, mai târziu, ajung la concluzia că am multă răbdare. Am adunat ceva de la ultima aventură de pe culmile lui Satan, sau cum se numeşte dâmbul pe care stă Bucureştiul.

Pe tren mă distrez cu o piesa turcească, pusă pe repeat, la infinit. Cei 2 barmani erau muci. Topeau o sticlă de vin împreună cu o turistă de vreo 40 de ani, deloc atrăgătoare. Mai târziu dispar toţi trei, pe rând. Dimineaţa vine un tip la mine şi mă întreabă, în engleză, dacă am văzut o lady. Din descriere nu îmi dau seama că e vorba de tipa ce băuse vin. De fapt, nu am înţeles engleza dânsului. “Liri” nu prea seamănă cu lady. Şi eu tocmai îmi scosesem căştile de pe urechi, deci nu auzeam prea bine. Cel mai probabil tipul era britanic. Nici o şansă să înţeleg ce zice. Mi-a povestit în 2 minute mai mult decât voiam să ştiu despre el. Acum cineva trebuie să moară. Probabil, şi-a pierdut gagica şi nu ştiam cum să-i spun că, tot probabil, barmanii au făcut-o poştă. L-am luat pe i dont know,man în braţe. Nu am dormit toată noaptea şi nu aveam chef de oameni.

Ajung în Gare du Nord. Îmi încarc cardul de RATB, preventiv, doar pentru o săptămână, nu pentru două. Mă pun pe scaun. Mă tot gândesc cât de idiotic poate fi comportamentul meu social. Fac asta de ceva vreme. Nu schimb nimic, totuşi. În faţa mea, mai la dreapta se pune o tânără blondă, frumoasă. Eu ascultam în căşti ceva piesă de Frenchcore cu efecte de tetris. Piesele astea tot timpul sunt amuzante. Dincolo de holocaustul sonor. Tipa începe să surâdă. Se tot strâmbă, se tot ascunde din priviri. Mă gândesc că aude câte ceva din muzica mea. Voiam să văd cum reacţionează dacă ascult ceva Psy Trance. De fapt, citea ceva de pe telefon. După vreo 2 staţii se dă jos la Facultatea de Sport. Nici nu apuc să schimb piesa. Nici măcar nu m-a observat. Adevărul e că arătam ca un pedofil nazist din pădurile norvegiene (nu făceam o aluzie subtilă la scandalul recent. E doar o reminiscenţă a sub-culturii Black Metal din adolescenţă. Am auzit/citit multe lucruri dubioase despre ţara aia n.a.). Nu cred că avea chef de flirt cu un dobitoc.

Evident, pentru restul drumului cu troleul, nu îmi rămâne decât să mă şochez de arătările din jurul meu. Cum îmbătrânesc oamenii aştia? Mai târziu mă duc la Cora. Când plec, las un cărucior la locul său. Apare un moşneag ce lucrează acolo. Strângea cărucioarele risipite de neghiobii din Bucureşti. Aud că se întâmplă ceva dar nu sunt curios. Nu prea mă interesează probleme de oameni-insecte. Vine moşul la mine şi îmi povesteşte cum se bate una cu el pentru o monedă de plastic. Nu poate să o scoată din cărucior şi nici nu vrea să îl lase aşa, sau ceva de genul acesta. Îmi spune că alţii se bat pentru o monedă de 50 de bani. Apoi adaugă, Dumnezeu e bulangiu!

N-am înţeles nimic. Şi mă simt prost.

 

Morala: Dacă nu pleacă ei, Te rog dă-mi, măcar, linişte interioară!

Leave a comment

Filed under absurde, cutume, etica, filosofie, Jurnalism, lifeitslef, muzica, personal, satire, scriituri, socializare

Leave a Reply

