De ce iubim berile? // pseudo-tratat de apologie

Nu sunt multe lucruri, dintre cele materiale, mai bune decât berea. Apologia berii a început, pentru mine, cu ceva mai bine de 15 ani în urmă. Eram copil, așa că nu puteam să mă omor. Savuram, pur și simplu, o bere.

 

 

Se întâmpla în zilele calde de luni, la țară. Era zi de piață și mă vedeam cu toată lumea. Pe la amiază ne retrăgeam într-un local și îmi comandam o Silva, blondă. Ceream întotdeauna un pahar. Urma adevăratul delir.

 

Apoi au urmat maimuțăielile de oameni mari. Joci fotbal, bei o bere la sec. Te duci la un film la o cafea, bagi o bere. Stai în fața blocului și joci table, scoți o bere. Nu mai am chef să-mi amintesc cum a chemat o vecină poliția fiindcă jucam table în fața blocului. Berea era radler, 1,5 % alcool, nu tocmai cel mai mare delict. In fine

Iarbă verde=bere.

Orice se cam termina cu berea. Acum  m-am stricat și beau bere la pet fiindcă nu am bani. Ciudat că-i spune bere la pet. Cam asta e, o mizerie, nici măcar reciclabilă.

 

Anul trecut, oamenii ardeau într-un club. Eu plecasem în Italia fiindcă spuneam că nu-mi pasă de naționalism. M-am întors fiindcă mi-a fost dor. Iar acum mi-e dor de berea la draft din localurile italienești, de berea artizanală, de berea AIA bună. Fiindcă, în țară nu îmi permit să mai caut bere bună. Ursus e cam slabă.

 

Îmi aduc aminte de Arbema. Nu știu de ce au oprit producția și cum de a murit fabrica, dar berea aia era genială. Avea gust de bere, nu curvăsăria de azi. În ultimii ani am trecut de la Arbema, Silva și Ursus (în 2000 chiar era bere) la Stella Artois. Poate cea mai bună bere la sticlă, „ever.” Au început să o producă în țară, adio bere de import. A mai murit o stea.

 

Nici nu mă miră, lumea e pe dos, berile sunt calde și femeile reci.

 

Revenind la dilemă: Nu știu, îmi place berea!

Leave a comment

Filed under absurde, cafenele, filosofie, personal, pub, pub-uri, scriituri

Leave a Reply

