Discuții familiale

Familia e mai importantă decât prietenii. Am auzit vorba asta din gura unui părinte. Apoi am auzit-o din gura unui amic. Și a unui cunoscut. Chiar și unii prieteni au spus-o. Dacă în familie o aud în certuri, cu prietenii a fost la beții.

 

Cel mai rău a fost să o aud în momente triste. Omul, cu o față supărată, îmi spune că tot familia rămâne pe primul loc. Apoi vin și prietenii. Adevărul e că, da, familia e prima, acolo, fie pe patul de moarte, fie de ziua ta. Dar să nu uităm că totul a început cu o prietenie.

Părinții mei au fost prieteni când s-au cunoscut. Nu s-au născut așa, părinți ai mei. Tatăl meu și-a pus prietenii pe locul doi și și-a luat nevastă, o prietenă. Și ce prieteni avea! Și ce viață au dus până în acei ani! La fel au făcut și ei. Și au rămas prieteni.

Asta e familia pe care o las în urmă, într-un fel sau altul. Mai departe ține de alegerile mele cu ce prietenă îmi fac familie. Dacă mă scuz, ca și o fostă iubită, că familia e mai importantă decât o relație și că prieteniile nu durează, noi nu am fi fost, eu nu aș fi. Iar acum nu mai sunt pentru că sunt un fost.

 

E destul de simplu. Ai o familie care e pe primul loc. Apoi ai prieteni. La un moment dat lași acea familie, fiindcă nu mai poți fi un copil. Îți iei cel mai bun prieten/cea mai bună prietenă și faci o familie, nouă. Ceilalți rămân prieteni, dacă vreți asta.

Familia e mai importantă decât prietenii, dar prieteniile stau la baza ei, o hrănesc. În final, oamenii decid ce fel de legături aleg să dezvolte. Eu, unul, m-am săturat, doar, să aud asta ca pe o scuză pentru prietenii de rahat.

1 Comment

Filed under cutume, etica, filosofie, lifeitslef, personal, scriituri, socializare

One response to “Discuții familiale

  1. Nico Green

    Cred ca e subiectiva treaba cu prioritatile. Pentru unii sunt banii si atat.

Leave a Reply

